Tegenwoordig zijn veel mensen overweldigd door de grote hoeveelheid informatie die zij elke dag binnenkrijgen. Of het nu gaat om deadlines voor werk, afspraken voor privézaken of meldingen op social media: het kan moeilijk zijn om alle prioriteiten te behouden en op tijd alles te doen wat je van plan was. Gelukkig kunnen technologische productiviteitshulpmiddelen hierbij helpen.
To-do lijsten
De eerste stap om georganiseerd te blijven is door jouw takenlijst op te schrijven en deze vervolgens verder in detail in te delen. Moderne digitale tools zoals to-do lijsten kunnen je hierbij helpen; je kunt namelijk meerdere categorieën aanmaken waarmee je taken per project, week, maand of andere periodes kunt ordnen en plannen. Veel programma’s zelfs laten je ook herinneringen instellen, waardoor je nooit meer eenvoudige taak vergeet uit te voeren.
Documentatie tools
Een andere manier om georganiseerd te blijven is door gebruik te maken van verschillende apps om de organisatie van belangrijke documentatie te beheren. Er bestaan talloze documentatie tools waarmee je data zoals foto’s, video’s, audio bestanden of e-mails en andere digitale inhoud kunt catalogiseren en ordenen naar onderwerp of project. Vandaag de dag wordt cloudstorage ook veel gebruikt; dit is eenvoudig toegankelijk vanaf elke computer met internetverbinding en heeft ook regels omtrent veiligheid & privacy.
Communicatie tools
Tenslotte kan technologie ons ook helpen communiceren met andere mensen over gemaakte afspraken, vragen sturen of documenten. Wederom zijn er verschillende tools beschikbaar – variërend van social mediaplatforms tot instant messaging services – die jouw productiviteit flink zal laten toenemen.